8. Cinci pasi spre perfectiune

Astazi vom vorbi despre compromisurile la locul de munca

Compromisurile la locul de munca – Dezbatere

 

Odata cu criza financiara tot mai multi romani au devenit mult mai maleabili si mai dispusi sa faca compromisuri. Daca inainte de scaderea drastica a locurilor de munca angajatii se reorientau rapid si isi cautau alt job sau isi impuneau (cel putin incercau) punctul de vedere, acum se observa o acceptare a situatiei, indiferent daca cererile din partea patronilor sunt din ce in ce mai mari. Acum multe persoane accepta sa lucreze mai mult, sa preia din sarcinile eventualilor colegi care au fost concediati sau sa accepte critica fara a mai avea ceva de obiectat.

poza rubrica nr.8

Motivele sunt lesne de inteles. Daca pana in anul 2008 angajatorii se bateau pe forta de munca si ofereau salarii din ce in ce mai competitive, acum angajatul sau candidatul este nevoit sa accepte micsorari salariale sau conditiile impuse de angajator fara a mai avea loc o negociere, patronii mergand de cele mai multe pe sintagma: “take it or leave it”. Oricum trebuie sa mentionam ca o fapta devine compromis numai atunci cand contravine principiilor si valorilor care ne ghideaza viata. Un compromis poate sa insemne si un acord bazat pe cedari reciproce, dar nu la asta ne referim, ci atunci cand o persoana putem spune se dezonoreaza si accepta tot felul de lucruri pe care in mod normal si intr-o situatie normala nu le-ar fi acceptat.

Multe persoane erau si vor fi dispuse la compromisuri in viata pentru ca asa considerau ca pot avansa in cariera. Problema intervine cand trasandu-ne anumite linii de moralitate si normalitate le depasim iar increderea de sine scade rezultand intr-o acumulare de frustrari si stres ducand chiar la pierderea randamentului in munca. Cand de exemplu ai credite la banca si o familie de intretinut iti este mai greu sa te impui in fata sefilor, stiind ca acest lucru poate sa duca la concediere si implicit la o serie intreaga de probleme.

Astfel in ochii angajatorului exista o ierarhizare a angajatilor: bine pregatiti, mai putin pregatiti si cei “descurcareti”. In ultima categorie fiind catalogati acei angajati care reusesc sa-si croiasca o cariera nu tocmai bine vazuta de ceilalti din jur. Vor fi mereu sefi care vor dori sa fie lingusiti de catre angajati dar si altii care vor aprecia persoanele care corespund din punct de vedere al profesionalismului chiar daca acesti angajati vor avea si cate ceva de obiectat atunci cand un lucru nu li se pare normal.

Lucurile par simple: atata timp cat angajatorul considera ca un angajat este indispensabil firmei, atunci acestuia i se vor accepta mai multe derapaje (compromisuri din partea patronilor) dar de cele mai multe ori cazurile acestea sunt mai rare si majoritatea angajatilor sunt considerati dispensabili si usor de inlocuit, mereu fiind cineva dispus sa ii ia locul pe acelasi salariu si in aceleasi conditii. Ramane la aprecierea fiecaruia dintre noi sa puna in balanta ce este mai important: siguranta jobului sau demnitatea.

 

 

 

Sper ca v-a placut aceasta rubrica si va astept si data viitoare!🙂

Lectura minunata in continuare!

 

Sursa: http://www.workfinder.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s